mandag 26. mai 2008

En liten oppdatering

I går følte jeg meg litt bedre og klarte å få ned all medisinen min. Jeg klarte å komme meg opp og ned av doen min og ned i buret igjen for å få lagt meg ned. Eneste som var med i går var at jeg nektet mamma å få i meg noe annet enn litt vann og en gulrotbit.

I dag derimot begynte jeg å føle meg mye verre og klarte ikke å bevege meg mer. Før mamma dro til eksamen fikk hun i meg litt vann og noe pellets oppløst i vann som en grøt, men jeg lot henne ikke gi meg så mye og spyttet ut igjen masse.

Senere på dagen ble jeg skikkelig ille og bare lå helt stille og ikke rørte meg med hodet nede i doen min. Tante kom og ga meg litt vann og fikk i meg det meste siden jeg svelget da hun la meg på ryggen. Senere på dagen kom mamma hjem med en pose med noe som het Critical Care fra Oxbow. Dette var et slags pulver som hun bladet ut i vann for å så gi meg i sprøyte. I begynnelsen spyttet jeg ut alt og nektet å spise. Er dere klar over hvor ekkelt det er å få sprutet grøt og vann inn i munnen med sprøyter?

Så gikk jeg og mamma ut i hagen en liten tur, men jeg var så dårlig at vi bare gikk inn igjen. Jeg klarte nemlig ikke å stå selv og datt bare når jeg prøvde. Siden jeg var så skitten etter å ha ligget med hodet i doen i dag var mamma også, til min store fortvilelse, nødt til å dusje meg i dag. Jeg orket ikke å protestere så mye, men prøvde da litt. Og da jeg var ferdig sank jeg bare ned på på baderomsgulvet med alle beinene i hver retning. Tante sa at jeg liknet på Bambi på isen, hvem enn det nå er... Etterpå rensket de opp i buret jeg har på rommet til mamma og la et handkle i bunnen i stedet for høy som jeg pleier å ha.

Senere på dagen har mamma fått i meg endel Critical Care og vann, men egentlig er det vel ikke så alt for mye, men det er da noe. I begynnelsen nektet jeg som sagt, men så snudde mamma meg over på ryggen mellom beinene sine og begynte å klappe meg og prate til meg og da syntes jeg det var litt greiere å svelge. Men jeg ville ikke ha mer enn 2-3 2ml sprøyter med Critical Care, og 2-3 2.5ml sprøyter med vann for hver gang. Ble det mer enn det nektet jeg å svelge, enda mamma nesten puttet hele sprøytene ned i halsen på meg klarte jeg da å få opp litt når jeg syntes det var nok.

Etter den ene gangen jeg fikk Critical Care og vann lå vi lenge på senga til mamma og koste, og det var veldig godt og jeg lagde en del koselyder. Nå som kvelden har kommet begynner jeg å føle meg mye bedre og beveger meg litt mer rundt i buret.

Jeg har ikke gått noe særlig på do idag og det begynner å bli noen timer siden jeg bæsja, men vi får se om jeg ikke får til noe i løpet av natta. Skjønner egentlig ikke hvorfor mamma er så opptatt av det nå i kveld.
Ellers skal jeg takka Marit, som eier Petter fra Kanin.org, som tipset mamma om Critical Care og at det kunne kjøpes på en veterinær ikke så langt fra oss. Tusen takk for alle hjelpen Marit!

1 kommentar:

Hege sa...

Tusen takk :-) hehe, han er så morsom når han får disse grimasene når han spiser og slikker seg rundt munnen. Ser det jo knapt før det er klistret på kamera, for det går så fort.

Jeg ser at bloggen din ikke har blitt oppdatert siden 2008.. Kom igjen! :-D blogg!