søndag 16. desember 2007

I dag tenkte jeg at jeg kunne fortelle litt om ting som har hendt siden jeg skrev sist:

17. mai helgen som var en lang helg var jeg, Chi og en venn av Chi oppe i kolonihagen (jeg kommer til å kalle ham HugeSpider fra nå av).

Der hadde jeg det veldig gøy å var ute nesten hele dagen. Så lenge en av dem også var ute i hagen fikk jeg løpe fritt, mens når de satt inne eller på terrassen så måtte jeg gå i bånd. Jeg hadde også med meg ballen min så om ting ble for kjedelig begynte jeg bare å leke med den for å få tiden til å gå. Jeg hadde også en vannskål som jeg syntes det var veldig morsomt å velte sånn at de måtte komme å fylle på nytt vann til meg og sånn at jeg fikk oppmerksomhet ^_^

Jeg møtte også et veldig rart dyr når jeg var der oppe, som tydeligvis hadde flyttet inn i hytta ved siden av meg eieren sin. Etter det jeg har skjønt var det en korthåret Chihuahua, som skal være en hund, men det vet jeg ikke helt om jeg tror noe på ettersom den ikke ligner det minste på sånn Ari så ut. Uansett: Da jeg prøvde å hilse på den løp den å gjemte seg bak eieren sin.

Her ligger jeg på yndlingsplassen min, et hull jeg har gravd selv midt inne i bringebærhekken, og koser meg (bildet er tatt med mobil og er derfor ikke så bra):Cirka en uke etter at vi var i kolonihaven flyttet jeg, Chi og alle søsknene våre til HugeSpider. Chi har sagt at jeg ikke skal skrive grunnen til at vi dro så da gjør jeg ikke det heller.
I begynnelsen måtte jeg stå inne i det store reiseburet mitt (jeg har nemlig to stykker, et stort for lange turer og et lite for dyrlege besøk og frem og tilbake turer), men etter en stund bygget HugeSpider en innendørs luftegård til meg ved hjelp av treverk, søplesekker på gulvet og noen andre ting som skulle sperre meg ute (eller inne?).
Etter at vi hadde bodd der en liten stund fant jeg derimot ut at det ikke var så vanskelig å hoppe opp og ut, og hver gang jeg gjorde dette fikk jeg oppmerksomhet ettersom de kom for å løfte meg ned igjen ^_^

Når jeg var hos HugeSpider fikk jeg også løpe mye i hagen, jeg tror det kom en del av at jeg sto i et lite reisebur og ikke i det store buret jeg har hjemme. Når jeg var i hagen løp jeg som regel løs, men noen ganger måtte jeg også stå i bånd.

Til å begynne med sto jeg også en del ute alene i hagen, men så fant nabokatten ut at jeg hadde flyttet inn, og etter det var jeg nesten ikke ute alene lenger. Så en gang når Chi var inne en liten tur for å hente noe kom nabokatten inn i hagen til HugeSpider. Den sto og kikket på meg også kom Chi ut og skrek, også bestemte nabokatten seg for å hoppe mot meg, men det ville jeg ikke ha noe av så da løp jeg mot den og jagde den ut av hagen. Jeg ville jagd den lenger også, hadde det ikke vært for at Chi tok tak i meg og løftet meg opp når jeg jagde den under gjerdet. Jeg kan forresten ikke huske at jeg så noe mer til den etter at jeg jagde den av gårde så den ble nok litt redd ^_^

Film av meg i hagen til HugeSpider:


Som dere skjønner hadde jeg det egentlig veldig bra hos HugeSpider, om kveldene hendte det til og med at jeg fikk være med opp i sofaen og se på tv. Men så etter å ha bodd hos ham i 5 uker dro vi hjem igjen. Da vi kom hjem fant jeg ut at Ari ikke var der lenger... En uke etter at vi flyttet til HugeSpider beit nemlig Ari seg selv til blods og måtte avlives, noe som betyr at han er død nå. Død akkurat som Lurvelegg og Lurven, men jeg vet egentlig ikke helt om jeg helt har skjønt hva det å være død betyr, men jeg vet i alle fall at det betyr at noen ikke er der lenger. Mammaen og stefaren til Chi hadde også skaffet seg en ny hund av rasen Svenk Lapphund den stunden vi var borte, men den liker jeg ikke noe særlig; han prøver nemlig å jakte på meg og slå til meg med labben. Derfor har vi bestemt at jeg og Rambo (som hunden heter) ikke skal ha noe med hverandre å gjøre.

Andre ting som har hendt siden jeg skrev sist har vært at jeg har vært hos dyrlegen enda en gang for å sjekke noen kuler. Selv om vi bodde hjemme igjen nå var det HugeSpider som kjørte oss til dyrlegen. Der ble det tatt røntgen av eg og jeg fikk en sprøyte og en resept på klorhexidin som Chi skulle bruke til å rense infeksjonen (jeg hadde nemlig fått det i rompa :S) min med hver dag. Dyrlegen kunne ikke si om det var kreft, men om det var det hadde det ikke spredd seg sa ham (det så han nemlig på røntgen bildet). Så dro vi igjen.

Etter 10 dager dro vi tilbake igjen til dyrlegen. Og ettersom den ene infeksjonen og formen min generelt hadde bedret seg, fikk vi bare beskjed om at Chi måtte fortsette å rense meg med klorhexidin så lenge jeg lever også fikk vi gå igjen.

I den siste tiden har vi også begynt med klikkertrening. Noe som egentlig er veldig gøy, for hver gang jeg hører et klikk får jeg noe godt. Noe ganger må jeg også gjøre noe først også, som å komme når Chi roper på meg, og når jeg kommer så hører jeg et klikk og da får jeg noe godt. Men når Chi begynner å skal ha meg til å gå i ring så gidder jeg ikke mer. Jeg kan godt gjøre det en gang, men mer enn det gidder jeg ikke. Og når jeg ikke gidder får jeg ikke høre et klikk og noe som betyr at jeg ikke får noe godt heller. Det er dårlig gjort...

Men jeg er nesten nødt til å gå nå jeg, jeg og Chi skal nemlig skifte på buret mitt ^_^

Her er forresten to filmer som ble filmet av meg noen dager før vi dro til dyrlegen første gang:
Jeg som leker med ballen min -> Lurifacks playing with his ball
Jeg som hopper rundt i senga til Chi -> Lurifacks in the bed

Ingen kommentarer: